op. 27 W tatrach, uwertura charakterystyczna na wielką orkiestrę, 1868–70, wyd.
  op. 36 I Symfonia, 1871-72
  op. 36 Dźwięki żałobne, andante eligijne, wyd. 1880-1885
  op. 37 Dwa Tańce Polskie
    Polonez d-moll, poświęcony Janowi Matejce (także w układzie fortepianowym na 4 ręce), wyd.
    Mazur (także w układzie fortepianowym na 4 ręce) (także w układzie fortepianowym na 4 ręce)
  op. 40 Romans, na wiolonczelę i orkiestrę, wyd.
  op. 41 Echa leśne, uwertura koncertowa
  op. 45 Gawot, 1912
  op. 47 Suita tańców polskich: Polonez, Krakowiak, Mazur
  op. 51 Oda do młodości, marsz uroczysty (także w układzie fortepianowym)
  op. 60 Koncert Es-dur na fortepian i orkiestrę, 1903
  op. 65 Roma
  Chór Aniołów, premiera 1879 r.
  Alpuhara Ballada na głos z orkiestrą, premiera 1879 r.
  Muzyka do dramatu Wit Stwosz W. Rapackiego
  Marsz uroczysty na sprowadzenie zwłok Mickiewicza, 1890 r.
  Polonez 3. Maja
  Scene de ballet z opery Konrad Wallenrod sprzed 1893 r.
  Potpourris z motywów opery Goplana, 1898 r.
  Muzyka do dramatu Lila Weneda J. Słowackiego, 1904

Sinfonia Varsovia – w 1984 roku, na zaproszenie Waldemara Dąbrowskiego, dyrektora naczelnego Centrum Sztuki Studio im. St. I. Witkiewicza w Warszawie oraz Franciszka Wybrańczyka, dyrektora Polskiej Orkiestry Kameralnej, na występy w Polsce w charakterze solisty i dyrygenta przybył legendarny skrzypek Yehudi Menuhin. By sprostać wymaganiom repertuaru, orkiestra zaprosiła do współpracy wybitnych muzyków z całego kraju. Pierwsze koncerty zespołu dyrygowanego przez Menuhina spotkały się z entuzjastycznym przyjęciem publiczności i uznaniem krytyków, a Menuhin przyjął propozycję dyrekcji objęcia funkcji pierwszego gościnnego dyrygenta nowo powstałej orkiestry  Sinfonia Varsovia.

Sinfonia Varsovia występuje w najbardziej prestiżowych salach koncertowych oraz na najważniejszych festiwalach, współpracując ze światowej sławy dyrygentami i solistami. Zespół zrealizował wiele nagrań płytowych, radiowych i telewizyjnych – dyskografia liczy ponad 270 płyt uhonorowanych prestiżowymi nagrodami. W 1997 roku dyrektorem muzycznym, a w 2003 roku dyrektorem artystycznym orkiestry został prof. Krzysztof Penderecki.

Organizatorem Orkiestry Sinfonia Varsovia jest Miasto Stołeczne Warszawa. W 2015 roku w obecności pani Prezydent m.st. Warszawy Hanny Gronkiewicz – Waltz, architekt Thomas Pucher i dyrektor Orkiestry Janusz Marynowski podpisali umowę na projekt wykonania dokumentacji projektowej nowej sali koncertowej Sinfonii Varsovii i zagospodarowania architektonicznego nieruchomości przy ul. Grochowskiej 272.

www.sinfoniavarsovia.org


Sebastian Perłowski ukończył z wyróżnieniem wydziały Dyrygentury Symfoniczno-Operowej w klasie prof. Jana Wincentego Hawela oraz Kompozycji adt. Dariusza Janusa w Instytucie Jazzu na Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Swoje umiejętności doskonalił w Jarvie Academy oraz pod okiem takich mistrzów jak: Jorma Panula, Jin Wang, Adrian Gnam czy Yuri Simonov.

Jest Laureatem:
– I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Atlancie,
– I Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Cordobie,
– II Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim „Concurso Jovens Maestros” w Lizbonie,
– II Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Krzysztofa Komedy,
– III Nagrody na Międzynarodowym Konkursie Dyrygenckim w Bukareszcie,
– Nagrody Specjalnej na II Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów muzyki chińskiej w Hong Kongu.
Jest również półfinalistą Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego „Lovro von Matačić” w Zagrzebiu.

Sebastian Perłowski został również nominowany do nagrody krytyków muzycznych i publiczności „Najlepszy Dyrygent Opery Krakowskiej ostatnich pięciu lat” oraz do jednej z najbardziej prestiżowych nagród – Nestle Salzburg Festival Conducting Award.

Współpracował z wieloma orkiestrami w Polsce i na świecie takimi jak Sinfonia Varsovia, Sinfonia Iuventus, NOSPR, Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, The Hong Kong Chinese Orchestra czy The George Enescu Philharmonic Orchestra Bucharest oraz z światowej klasy solistami – Julius Berger, Jose Cura. Na swoim koncie ma nagrania dla wytwórni ECM, DUX czy Kameny. W 2016 roku pełnił obowiązki zastępcy dyrektora artystycznego Teatru Wielkiego w Poznaniu. Na co dzień jest wykładowcą kompozycji na AM w Katowicach oraz koncertuje w kraju i zagranicą prowadząc koncerty symfoniczne klasyczne, jazzowe i musicale.

sebastianperlowski.pl